Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

Δ. Θεσσαλονίκης: Μειώνει τα τέλη για το 2013

Στη μείωση των δημοτικών τελών για το 2013 προτίθεται να προχωρήσει η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης. Αυτό αναμένεται να ανακοινωθεί και επισήμως κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης απολογισμού πεπραγμένων του δήμου Θεσσαλονίκης, για την περσινή χρονιά. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα, στις 6 το απόγευμα, στο δημαρχιακό μέγαρο Θεσσαλονίκης. Στην ίδια εκδήλωση, ο Γιάννης Μπουτάρης αναμένεται να ανακοινώσει και με τον πλέον επίσημο τρόπο την πρόθεσή του να είναι υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης στις ερχόμενες δημοτικές εκλογές.

Αυτή θα είναι η δεύτερη χρονιά που η διοίκηση Μπουτάρη θα προχωρήσει στη μείωση των τελών που πληρώνουν οι πολίτες ως ανταπόδοση για τις υπηρεσίες καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού. Πρόκειται για μια παραδοχή της διοίκησης του δήμου ότι οι υπηρεσίες που παρασχέθηκαν στον τομέα της καθαριότητας όλο αυτό το διάστημα δεν ήταν οι καλύτερες δυνατές. Από την άλλη, ο δήμος συνεκτιμά τη δύσκολη οικονομική κατάσταση που βιώνουν πολλά νοικοκυριά και εκτιμά ότι με αυτόν τον τρόπο συμβάλλει στη μείωση των υποχρεώσεών τους.

Το 2012 τα ανταποδοτικά τέλη για καθαριότητα και ηλεκτροφωτισμό που πλήρωναν οι δημότες Θεσσαλονίκης για πρώτη φορά στην Ιστορία του δήμου ήταν μειωμένα κατά 7,5%, ενώ κατά 11% είχαν μειωθεί τα τέλη Κοιμητηρίων. Το ακριβές ποσοστό της μείωσης που θα ισχύσει το 2013 είναι αντικείμενο συσκέψεων του οικονομικού επιτελείου του δήμου με όλες τις συναρμόδιες υπηρεσίες.

Σε μια 64 σελίδων έκδοση του απολογισμού για το 2011, ο Γιάννης Μπουτάρης απευθύνει πρόσκληση προς τους πολίτες «να αλλάξουμε την πορεία της πόλης μας και να τη βάλουμε στη σωστή ρότα». Στο έντυπο γίνεται αμέσως αντιληπτή η απουσία φωτογραφιών του δημάρχου (κάτι που αποτελούσε «προσφιλές» αντικείμενο κριτικής για τον προκάτοχο της θέσης, Βασίλη Παπαγεωργόπουλο), παρατίθενται όμως δημοσιεύματα των διεθνών μέσων ενημέρωσης για τον «αντικομφορμιστή» Γιάννη Μπουτάρη και τις πολιτικές του στο δήμο.

Εκτός από τη μείωση των τελών, η εφαρμογή «για πρώτη φορά στην Ιστορία της τοπικής αυτοδιοίκησης» διαδικασίας Νομικού και Οικονομικού Ελέγχου, καθώς και απογραφής, με στόχο ο δήμος να αποκτήσει σαφή εικόνα των οικονομικών του, αναφέρεται με έμφαση στον τομέα της Οικονομικής Διαχείρισης και Ανάπτυξης. Παράλληλα, τονίζεται ότι «εξομαλύνθηκε η διαδικασία αποπληρωμής χρόνιων οφειλών σε προμηθευτές και δημότες, με αποτέλεσμα την αποπληρωμή 29 εκατ. ευρώ από σύνολο 46 εκατ. ευρώ συσσωρευμένων οφειλών του δήμου προς προμηθευτές».

«Η αναδιοργάνωση των υπηρεσιών Καθαριότητας του δήμου αποτέλεσε κύρια προτεραιότητα της νέας διοίκησης, που έλαβε εξαρχής επείγοντα χαρακτήρα, καθώς η κατάσταση βρισκόταν σε οριακό σημείο ήδη από την προηγούμενη θητεία, με τους δημότες να χρηματοδοτούν επί χρόνια ένα αναποτελεσματικό, οπισθοδρομικό και ακριβό σύστημα καθαριότητας». Με αυτήν την εισαγωγή, η διοίκηση Μπουτάρη απαριθμεί στους πολίτες τα πεπραγμένα της στον κατά κοινή ομολογία προβληματικό τομέα της Καθαριότητας: ολοκλήρωση διαδικασιών για την αδειοδότηση του Σταθμού Μεταφόρτωσης, εξορθολογισμός υπερωριακών αμοιβών (μειώθηκαν κατά το 2011 στα 1,7 εκατ. ευρώ σε αντιδιαστολή με τα έτη 2010 (3,8 εκατ. ευρώ), 2009 (4,1 εκατ. ευρώ) και 2008 (3,6 εκατ. ευρώ), εξοικονόμηση ετησίως 72.000 ευρώ από την απόσυρση του μηχανολογικού εξοπλισμού που ήταν σε αχρηστία, εφαρμογή νέου προγράμματος Ανακύκλωσης κ.ά.

Η β' φάση της ανάπλασης της Νέας Παραλίας και το έργο της συντήρησης του διατηρητέου κτιρίου των πρώην δημοτικών σφαγείων φιγουράρουν στον τομέα των έργων. Εκτός αυτών όμως πρέπει να αναφερθεί η διεκδίκηση άνω των 45 εκατ. ευρώ από το Πράσινο Ταμείο του ΥΠΕΚΑ (από τα οποία εγκρίθηκαν μέχρι στιγμής τα 11 εκατ. ευρώ), οι πεζοδρομήσεις στην Αγία Σοφία και τη Ρογκότη, αλλά και η μετατροπή των οδών Χρ. Σμύρνης και Δαγκλή σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, η ρύθμιση για τα τραπεζοκαθίσματα στην Ικτίνου, ο σχεδιασμός της ευρύτερης περιοχής της πλατείας Χρηματιστηρίου κ.ά.

Παράλληλα, το 2011 τέθηκαν οι βάσεις για την κατασκευή Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών. Το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης ενέκρινε τη δρομολόγηση του έργου, κατατέθηκε φάκελος για την έκδοση του σχετικού και απαραίτητου προεδρικού διατάγματος, ενώ στο στάδιο υλοποίησης βρίσκονται η τοπογραφική και περιβαλλοντική μελέτη.

Περισσότερες από 100.000 κλήσεις μοίρασε το 2011 η Δημοτική Αστυνομία, ενώ στον τομέα του παρεμπορίου πραγματοποιήθηκαν 2.500 έλεγχοι, 1.613 κατασχέσεις και καταστροφές προϊόντων, 1.317 σφραγίσεις και αποσφραγίσεις καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, 1.034 έλεγχοι αντικαπνιστικής νομοθεσίας (βεβαιώθηκαν 221 παραβάσεις) και 840 έλεγχοι για τραπεζοκαθίσματα.

Πηγή: Agelioforos.gr

Περισσότερες ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη: http://lpyrgos-thessaloniki.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου