Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2012

Σκέφτονται και πάλι το τραμ για τη Θεσσαλονίκη!


Την ανάπτυξη του τραμ, και μάλιστα σε μήκος 32 χιλιομέτρων, σκέφτεται ο δήμος Θεσσαλονίκης, από τη στιγμή που έχει βαλτώσει το άλλο μέσο σταθερής τροχιάς της Θεσσαλονίκης, το μετρό. Παρότι οι προωθούμενες γραμμές σε επίπεδο κυβέρνησης (τουλάχιστον όσο υπήρχε σχεδιασμός και κονδύλια) ενός δικτύου τραμ θα ήταν συμπληρωματικές του δικτύου του μετρό (θα κάλυπτε το τραμ περιοχές στις οποίες δεν μπορεί να πάει το μετρό), ο δήμος επιθυμεί να προχωρήσει η λύση του τραμ, που μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε τρία χρόνια, υπό την προϋπόθεση ότι θα εξασφαλιστεί χρηματοδότηση.

Ήδη σε εξέλιξη είναι μελέτη του καθηγητή του ΑΠΘ, Χ. Πυργίδη, για λογαριασμό του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, μέσω της οποίας γίνεται η «διερεύνηση υλοποίησης γραμμής τραμ στη Θεσσαλονίκη», στο πλαίσιο του έργου «ECOTALE - INTEREGG IVC».

Τι θα διερευνηθεί

«Η διερεύνηση υλοποίησης βασίζεται στην εξέταση της εφικτότητας κατασκευής γραμμής ή γραμμών τραμ, στην εξέταση της σκοπιμότητας υλοποίησης μιας ή περισσοτέρων γραμμών τραμ, σε συνάρτηση με τα υπόλοιπα κατασκευαζόμενα ή προγραμματισμένα έργα, όπως είναι το μετρό Θεσσαλονίκης και οι επεκτάσεις του και στη συγκριτική θεώρηση των πλέον πρόσφορων εναλλακτικών. Αντικειμενικός στόχος είναι η προώθηση της πλέον δόκιμης λύσης ύστερα από τη σχετική συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων», τονίζει ο κ. Πυργίδης.

Οι μελετητές θα διερευνήσουν όλες τις παραμέτρους (επιπτώσεις, οφέλη, σκοπιμότητα, βιωσιμότητα κτλ.) της ενδεχόμενης κατασκευής γραμμής ή γραμμών τραμ στην πόλη.

Τα κριτήρια

Ως κριτήρια επιλογής του τραμ, ώστε να αποτελέσει λύση στο κυκλοφοριακό, οι επιστήμονες θέτουν:

* Μικρή, σχετικά με το μετρό, ζήτηση για μετακινήσεις (λιγότερα ή ίσα με 10.000 - 15.000 άτομα/ώρα/κατεύθυνση).

* Αναβάθμιση μιας περιοχής και γενικότερα όταν θέλουμε να διατηρήσουμε τις δραστηριότητές της. Σ’ αυτό βοηθά η ελκυστικότητα του τραμ.

* Υπαρξη ιδιαίτερου προβλήματος ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

* Μεγάλη ζήτηση για μετακινήσεις (περισσότερα από 10.000 άτομα/ώρα/κατεύθυνση) και το υπέδαφος ή η έλλειψη χρηματικών πόρων δεν επιτρέπει υπόγεια λύση.

«Το τραμ είναι η μόνη λύση αστικού μαζικού μέσου μεταφοράς που έχει ως αποτέλεσμα τη δραστική απομάκρυνση των ΙΧ αυτοκινήτων από τις περιοχές διέλευσής του», επισημαίνει ο κ. Πυργίδης.

Εχει υπολογιστεί πως το κόστος για την υλοποίηση μιας σύνδεσης μήκους 5 - 20 χλμ., με στάσεις ανά περίπου 500 μέτρα, ταχύτητα έως και 25 χλμ./ώρα και χρονοαπόσταση συρμών 3 - 10 λεπτά, αγγίζει τα 25 - 30 εκατ. ευρώ το χιλιόμετρο (συνολικό κόστος 500 εκατ. ευρώ).

Σύμφωνα με τη μελέτη, ο μέγιστος αριθμός μεταφερόμενων επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση εμφανίζει την εξής σχέση:

- Μετρό - Τραμ: 3 προς 1

- Μετρό - Λεωφορείο: 10 προς 1

- Τραμ - Λεωφορείο: 4 προς 1

Σε ό,τι αφορά το κόστος η σχέση μετρό - τραμ είναι 5 προς 1, ενώ αναφορικά με την εμπορική ταχύτητα, με βάση (1) την ταχύτητα του λεωφορείου, το τραμ έχει 1,5, το ΙΧ 2 και το μετρό 2,5 (το ταχύτερο).

Πηγή: Agelioforos.gr

Περισσότερες ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη: http://lpyrgos-thessaloniki.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου