Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012

Θεσσαλονίκη: Εικόνες και γεύσεις της Δυτ. Μακεδονίας στη Philoxenia


Με τις γεύσεις των γλυκών του κουταλιού από το Βελβεντό, των κρασιών του Αμυνταίου και της Σιάτιστας και του κρόκου Κοζάνης θα υποδέχεται τους επισκέπτες του το περίπτερο της Δυτικής Μακεδονίας στην 28η διεθνή έκθεση τουρισμού Philoxenia που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη μέχρι τις 25 Νοεμβρίου.

Παράλληλα, μπροστά από τα μάτια του κοινού θα περνούν εικόνες από τους ελκυστικότερους τουριστικούς προορισμούς της Κοζάνης, της Καστοριάς, της Φλώρινας και των Γρεβενών. Για εκείνους δε που αγαπούν περισσότερο την τεχνολογία και χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, η Περιφέρεια προετοιμάζει ειδική ιστοσελίδα για την προώθηση του τουρισμού.

Mε τους παραπάνω τρόπους η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, που παρουσιάζει απόψε τη συμμετοχή της στην έκθεση, θα προσπαθήσει να ενημερώσει το τουριστικό κοινό αλλά και να συνάψει συμφωνίες με τουριστικούς φορείς προκειμένου να δώσει έμφαση στο τουριστικό της προϊόν κατά τη διάρκεια του χειμώνα. «Μεγάλη βαρύτητα δίνουμε στα χιονοδρομικά κέντρα καθώς η περιοχή μας διαθέτει τρία τέτοια» εξηγεί ο αντιπεριφερειάρχης, Αθανάσιος Κοσματόπουλος και τονίζει ότι η Δυτική Μακεδονία κρύβει έναν ανυπολόγιστο πλούτο και πολλές ανεκμετάλλευτες, μέχρι στιγμής, φυσικές ομορφιές, στις οποίες περιλαμβάνονται οι λίμνες της, τα παλαιοντολογικά ευρήματα και τα βυζαντινά μνημεία.

Επιδίωξη της συμμετοχής της Περιφέρειας στην Philoxenia είναι, κατά τον αντιπεριφερειάρχη, η προβολή ενός ενιαίου τουριστικού πακέτου, με διαφορετικές εναλλακτικές και προτάσεις, ώστε ο επισκέπτης να μην μένει σε ένα σημείο για λίγες μέρες αλλά να παρατείνει τη διαμονή του περιλαμβάνοντας σε αυτήν και γειτονικούς προορισμούς.

"Θέλουμε να δείξουμε ότι η Δυτική Μακεδονία είναι ένας διαφορετικός από τους συνηθισμένους τουριστικούς προορισμούς που υπόσχονται θάλασσα και ήλιο για το καλοκαίρι. Παρόλο που πρόκειται για μια περιοχή χωρίς θάλασσα, το πλούσιο υδάτινο δυναμικό της σε λίμνες και ποτάμια υπόσχεται μια ποικιλία από εναλλακτικές δραστηριότητες (καγιάκ, ράφτινγκ, κάνυονιγκ, ορειβασία, διάσχιση φαραγγιών) σε όλη τη διάρκεια του χρόνου» τονίζει από την πλευρά του ο επικοινωνιολόγος Χάρης Χατζηνικολάου που συμμετέχει στο εγχείρημα της τουριστικής προβολής της περιφέρειας.

Σε ό,τι αφορά την παρουσίαση του τουριστικού προϊόντος κάθε περιφερειακής ενότητας η προβολή της Κοζάνης περιλαμβάνει τις δυνατότητες του βιομηχανικού τουρισμού γύρω από τη δραστηριότητα της ΔΕΗ, τους σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους (όπως η Αιανή), τους καταρράκτες του Βελβεντού, τα μοναστήρια και τις εκκλησίες, τα Μπουχάρια, που αποτελούν μοναδικό γεωλογικό φαινόμενο αλλά και την τρίτη μεγαλύτερη αποκριά στην Ελλάδα, αυτή της πόλης της Κοζάνης.

Η Καστοριά, από την πλευρά της, υπόσχεται στον επισκέπτη περιηγήσεις στα βυζαντινά της μνημεία και τα αρχιτεκτονικά της αξιοθέατα, εξερευνήσεις στο σπήλαιο της περιοχής, διασκέδαση στο ρίβερ πάρτι του Νεστορίου αλλά και μια και πλούσια ποικιλία από γούνες.

Την ομορφιά του φυσικού του τοπίου έχει να αναδείξει η ενότητα των Γρεβενών με κύριους πόλους έλξης τον εθνικό δρυμό της Βάλια Κάλντα, τα πετρόχτιστα γεφύρια, τις σπάνιες αγιογραφίες σε εκκλησίες και τα παλαιοντολογικά ευρήματα. Ξεχωρίζουν, άλλωστε, τα έθιμα των βλάχων στη Σαμαρίνα, οι χοροί και τα ανακασωσάρια τις απόκριες αλλά και οι μανιταρογεύσεις του τόπου.

Πρέσπες, Νυμφαίο, Πισοδέρι, Γράμμος, Βίτσι και 'Αγιος Γερμανός είναι μερικοί από τους δημοφιλείς προορισμούς της Φλώρινας που εκτός των άλλων προσφέρουν γεύσεις από φασόλια, πιπεριές, κάστανα και τοπικά κρασιά στον επισκέπτη.

«Σε κάθε περίπτωση η Δυτική Μακεδονία μπορεί να ικανοποιήσει όλα τα γούστα σε χρονική διάρκεια δώδεκα μηνών το χρόνο» τονίζει ο κ. Κοσματόπουλος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου