Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2012

Θεσσαλονίκη: Ημερίδα για τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση

Mε παρεμβάσεις επιστημόνων και μαθητών στο 2ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο


Γιατί κάποιοι πίστεψαν ότι το κίνημα των Νεοτούρκων θα αποφέρει ισονομία στους λαούς της Οθωμανικής αυτοκρατορίας; Και πώς αποδείχθηκε ότι η εθνικιστική τους πολιτική ήταν απειλή για όλους τους Βαλκάνιους λαούς; Πώς ο πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος αντιλήφθηκε ότι πολεμική αναμέτρηση χωρίς την Ελλάδα μπορεί να σημάνει και οριστική απώλεια των αλύτρωτων πληθυσμών;

Τις απαντήσεις στα παραπάνω και πολλά άλλα ερωτήματα που η ίδια η ιστορία έχει θέσει για τη Θεσσαλονίκη στο διάβα του τελευταίου αιώνα, καλούνται να δώσουν περισσότεροι από 15 εισηγητές της ημερίδας -αφιέρωμα «Θεσσαλονίκη :100 χρόνια από την απελευθέρωσή της» την οποία διοργανώνει το ερχόμενο Σάββατο 10 Νοεμβρίου, από τις 9 το πρωί έως τις 4:40 το απόγευμα, το 2ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο.

«Ειδικότερα για την ιστορία της Θεσσαλονίκης υπάρχουν πολλά παραδείγματα 'εκκωφαντικής σιωπής', που δύσκολα βρίσκει κανείς αναφορές στα σχολικά εγχειρίδια ιστορίας ή βρίσκει τέτοιου είδους, που συσκοτίζουν παρά διαφωτίζουν το θέμα. Ακόμη δυστυχέστερα, πολλά θέματα δεν τα βρίσκει κανείς ούτε στα προγράμματα σπουδών ακαδημαϊκών τμημάτων» αναφέρει ένας από τους ιστορικούς ερευνητές που θα μιλήσουν για τον ΄Αγιο Δημήτριο, την εκπαίδευση και τα σχολεία της, το Πανεπιστήμιο, την Κατοχή, τον αφανισμό της Εβραϊκής κοινότητας, τον Εμφύλιο, τη λογοτεχνία, τους γείτονές της. Πρόσωπα και εικόνες που- σε ορισμένες περιπτώσεις- άλλαξαν ή «έσβησαν» στο χρόνο.

Τη δική τους, ιδιαίτερη νότα θα δώσουν οι μαθητές του 2ου Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου που θα «παρέμβουν» στις εργασίες, παρουσιάζοντας- γνωστά και λιγότερο γνωστά- ιστορικά γεγονότα των Βαλκανικών Πολέμων και της Απελευθέρωσης, καθώς και σελίδες από τις μνήμες της πόλης.

Η εκδήλωση είναι ανοιχτή στο κοινό και το Επιστημονικό-Εποπτικό Συμβούλιο και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 2ου Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου προσκαλούν μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς όχι μόνο να την παρακολουθήσουν αλλά και να συμμετάσχουν σ' αυτήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου